Så har jag då också blivit bloggare =)

Ja då har jag skapat mig en blogg som många av er önskade =) Här tänkte jag skriva och berätta om mitt liv som bussrundreseguide för er som är intresserade av att läsa om det!

Jag har nu precis (för bara några dagar sedan) kommit hem från nästan 3år i utlandet jobbandes som reseledare för 2 av de största charterbolagen. Jag har hunnit se och lära mig otroligt mycket under mina nästan 6 säsonger som reseledare. Jag älskade det jobbet, men kände nu på min sista destination att det var dags för mig att gå vidare och hitta något annat jobb då jag kände att jag inte längre utvecklades. Så nu har jag då kommit hem till kylan och vintern igen. Äger för första gången på 3år ett par vinterskor och en vinterkappa =) Men jag gillar kylan så det är inga problem. Har hunnit tröttna på sommar och sol efter att ha haft det istort sett varje dag i så många år.

Men än så länge är jag inte helt beredd att ge upp mitt liv som "upptäcksresande" och skaffa mig ett 9-5 jobb, det är inte min grej. Jag skulle må väldigt dåligt om jag hade varit tvungen att sitta instängd hela dagen på ett kontor vid en dator och inte träffa massa människor eller få uppleva olika spännande saker. Så det jag ska göra nu är alltså att jobba som rundreseguide för bussresor runt i Europa. Vet ännu inte exakt vilka länder jag kommer ha resor till, men det får jag reda på så småningom.

Till en början nu så sitter jag och skriver en uppsats om Bulgarien och det socialanätverket i det landet som sedan ska tas med till den kurs jag ska på till helgen. Då ska jag på en 3dgrs kurs som förberedande inför att bli rundreseguide. Denna kursen kommer hållas i Falsterbo, söder om Malmö så nu ska jag få upptäcka en ny del av Skåne också =)

Ser verkligen fram emot detta lilla steget uppåt på min karriärsstege och det ska bli så kul att få prova på något helt nytt!

Hoppas att ni har lust att följa med mig på mina resor runt i Europa!

XoXo Tessan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0